Thursday, April 19, 2012

Sjung om studentens lyckliga dag!

Jag var just och kollade mina resultat från studentexamens proven... jag behöver definitivt inte vara orolig över att jag inte tar studenten till våren! Det som redan var säkert från hösten var att äidinkieli (jag skrev finska på modersmålsnivå nämligen) blev C (på skalan från högst till lägst: L, E, M, C, B, A) och nu har jag höjt engelska till L samt fått M i modersmål och matte och C i psykologi och hälsokunskap. Har jag dessutom tur kan det hända att psykologi och/eller hälsokunskap höjs eftersom jag var så nära poänggränsen till M! Jag hade dock fortfarande några uppgifter som jag måste lämna in innan jag får alla kurser, men bara jag får dem fixade så är allt packat och klart! Så nu är det bara att bita ihop och få fixat det sista.

Sen kan jag väl nämna att jag igår fick hoppa in som modell för en modeshow vid After Eight! På tisdag ringde J och undrade ifall jag på så här lagom kort varsel kunde komma isället för en som blivit sjukanmäld och jag sa ja. Så på onsdag blev det att dra sig till Café After Eight och börja på. jag var själv med i gruppen Upstairs Downstairs och vi hade typ 30- / 40-tals tema på kläderna och hade accessoarer gjorda av tidningspapper. Jag hade ett diadem med en stor "blomma" (även kallat parabol antenn) på samt en liten handväska. Det var riktigt roligt även om jag inte riktigt kunde bestämma mig ifall klänningen jag hade var snygg eller riktigt tantig! Kläderna var lånade av en släkting till henne som ordnat kollektionen (så vitt jag vet i varje fall), FYI. Dessutom lyckades jag (och J) få några personer påplats att bli intresserade av det här med Eloria! Så hoppeligen dyker nån av dem upp nu på söndag då vi har planeringsmöte vid tobaksmagasinet.

No comments:

Post a Comment