Monday, April 9, 2012

Back to reality

Påsken kom och gick... Mycket vettigt har det nu inte blivit gjort, men på lördags morgonen blev jag väckt klockan halv åtta av ett meddelande från chefen där det stod att hon som skulle arbeta den dagen hade fått magafari... Joooooo då, jag kan åka till Kokkola istället! Kändes inte riktigt lockande just den tiden på dygnet, men desto mer man arbetar desto mer får man i lön. Men jisses vad det var mycket folk ute den dagen! Det var i princip hela tiden åtminstone någon i butiken och i några skeden var det riktigt mycke folk...

Imorgon blir det då att åka till Vasa för att lämna in en förhands uppgift i så där lagom sista minuten... Nå ja, då kan jag ju samtidigt få lite annat gjort i stan när jag väl är där! Det blir nog bara fönster shopping och allmänt tittande, men det är ju också roligt på sitt sätt. Så kanske nått läggs till på min "shopping lista". Jag har tänkt att jag skriver upp saker jag skulle vilja köpa och ungefärliga priser så att jag har något konkret att spara pengar till, annars blir det så lätt att man bara sätter sprätt på pengar så där vart efter utan att tänka på det desto mer. Med tanke på att jag har planerat att flytta hemifrån till hösten så är det bara bra att börja vänja sig med att hålla koll på inkomster och utgifter så där riktigt på riktigt redan nu! Jag vet redan några saker som jag vet att jag måste skaffa förr eller senare och lite andra saker som jag vet att jag kommer att ha nytta av, så att sätta till lite "onödigheter" (som PS3,spel och kläder, extra hårdskiva till laptopen som finns på listan) kan ju inte vara helt dåligt, eftersom jag då vet att när jag har passligt med pengar kan jag sätta pengar på sånt utan att behöva vara rädd för att det blir nått som jag bara hittar på random och köper utan att tänka efter. Såna inköp kan ju ibland vara bra, men jag faller lite väl lätt i såna gropar så... Tja, jag har anyways inget att förlora på det!

No comments:

Post a Comment