Thursday, April 26, 2012

Creativity Boom

Jag har haft en sjuk kreativitets boom nu plötsligt... Jag har inte tagit ut mycket av den, men en short story, en dikt och bakgrunden till tre D&D karaktärer (inte nerskrivna, men de finns) har jag nog fixat ihop. Man borde ju använda sig av energin medans den finns speciellt nu när jag har en Hunter kampanj att planera... Men jag kan liksom inte fokusera den dit jag vill. Hoppeligen gör en promenad med hunden susen så att jag kommer igång såpass mycket att det är bara att sätta sig ner och skriva! Sedan är ju inte min sinnesstämning riktigt rätt för Hunter just nu, men bara jag får skriva av mig det värsta borde jag kunna fokusera mig bättre.

Min sinnesstämning har annars också varit riktigt mysko nu de senaste dagarna. Fastän jag har bestämt mig att nu ska saker som jag vänt och vridit på så länge tas itu med, men nu börjar jag tveka igen... Att det skall vara så jobbigt! Egentligen vill jag ju inte sitta och fundera på det mer utan bara få det överstökat och se hur det blir men... Ja... Det är väl det att jag inte vet hur det blir i slutändan som gör att jag tvekar, med tanke på att det tidigare skulle ha varit bättre (egentligen) att göra annorlunda. Sedan har ju allting varit värt huvudbryn i slutändan, så jag borde väl inte vara orolig... Varför måste jag alltid göra saker så mycket svårare än de faktiskt är?... *suck*

No comments:

Post a Comment