Sunday, April 29, 2012

I höst blir det flytt!

Ja, nu är det då spikat. Unga fröken Liljekvist flyttar till Vasa senast till hösten! Jag tror att jag aldrig varit så paff som efter M's samtal här under dagen då hon undrade ifall jag kunde tänka mig att bli hennes kämppis... Och jag som var så avundsjuk när jag såg lägenheten första gången! Den är ju helt underbar och på ett sjukt bra ställe! Så nu hoppas jag att det inte sedan ändras i sista minuten... Hoppashoppashoppas!!!
Nu behöver jag bara hitta arbete där ännu så att det inte skiter sig ifall jag inte får nån studieplats sen tills jag flyttar så är allting på rade! Då e de bara att packa ihop och bli stadsdaijo! Det blir ju nog att göra det här i babysteps, men det är bara skönt för min del att det inte sker så där pang-på-röbetan-direkt utan i sakta mak.

Jag vet, jag är lite över-hypad lite väl tidigt, men att hitta lägenhet och jobb har varit mer eller mindre först på prioriteringslistan nu ett tag så det är underbart att det börjar falla på plats. Och att få dela en så fin lägenhet med en så fin människa är betydligt bättre än jag tänkt mig på låååååååånga vägar! Sånu ser framtiden riktigt ljus ut och jag tänker njuta av den känslan så länge jag bara kan.

No comments:

Post a Comment