Friday, April 6, 2012

Easter already?

Ja, vissa har ju då inte alls kommit att tänka på att det är ju faktiskt påsk den här helgen... Det orsakade liiiiiite strul i tidtabellen... Jag har en förhandsuppgift som skall vara inlämnad den 10.4. i Vasa, men klåp som jag är tänkte jag ju inte på att posten då inte p.g.a. påsken går på fredag och måndag. Så nu blir det att ta sig till Vasa på tisdag då! Hoppeligen får jag ta bilen då så jag slipper betala skjortan för en buss resa... Men nu när jag ändå är på väg kan jag ju samtidigt ta och kolla runt i staden samtidigt! har jag tur hittar jag kanske ett par skor till studentfesten samtidigt.

Det har dessutom börjat gå riktigt bra på jobbet nu när man kommit igång. Lite jobbigt är det att jag hamnar att parkera en bit bort från arbetsplatsen, vilket egentligen betyder att jag borde springa dit två gånger under dagens lopp för att flytta parkeringsbrickan men det kan jag inte göra eftersom jag inte kan lämna butiken eftersom jag är ensam... Tja, än så länge har inte Lapp-Lisorna tagit mig!


Utöver det har jag den senaste tiden spenderat en hel del tid med att spela Assassin's Creed! Länge har jag velat köpa spelet, men jag har inte haft pengar till det... Då en dag när jag var till Prisma för att köpa DVD-skivor "råkade" det komma med lite annat hem också. Det är intressant att se hur bra tålamod jag faktiskt har när det kommer till en viss typ av spel. Normalt blir jag riktigt sur och bitter efter ett par misslyckanden, men i bl.a. AC kan jag nog ta om samma mission gång på gång utan att tappa nerverna. Man skulle ju tro att man blev less på att ha en armé av stadsvakter efter sig vart tionde minut, men icke... Det är liksom halva charmen på nått konstigt vis.

Men nog pratat om spel nu!
Glad påsk på er allihopa!

No comments:

Post a Comment