Sunday, October 30, 2011

Borde jag... Nääh, vi tar det imorgon!

Idag bestämde jag mig för att ta en dag och göra så lite som jag kan komma undan med här hemma, för igår fick man ju allt annat än vila upp sig!
Ca klockan 11 anlände vi i Sandsund till A för att "ge henne hennes födelsedags present". Vår present var att vi städade hela huset inför Halloween festen hon hade på kvällen. Detta tog 5½ timme med en kort matpaus inräknad... Never again! Än en gång gick vi alla och lovade att vi INTE skall göra detta i nästa år igen... Vilket även en del lovade förra året... Så vi får väl se hur det blir.
Men festen på kvällen blev inte så där jätte mycket... tja fest, i slutändan utan mer socialsamvaro och strunt pratande med alkohol inblandat (även om många av egna orsaker valde att inte dricka) och utspökningar. Men det var ändå en trevligt! Hade själv klätt ut mig till nån form av docka (eller som Alice in Wonderland i en dark version, folk får tolka det hur de vill) och det borde finnas bildbevis på det någonstans i någons kamera.


 Fick också reda på igår att jag tydligen skall vara konferencier på Småfolks bröllopet! Inte mig emot att vara det (även om jag nu redan känner mig smått nervös), men huj vad det plötsligt blev press på att hitta rätt klänning att ha på sig! Pressen kommer nog egentligen från min egen sida, inte brudparets... Men i varje fall! Nu när man inte är vanlig gäst utan skall vara lite mer central kan man ju inte dra på sig vilka gamla paltor som helst! Detta är klänningen jag gärna skulle vilja ha, dock vägrar mamma köpa den åt mig, men om jag har tur så får jag snart arbete och då kan jag köpa den själv. Däremot lovade mamma ändå betala för sminkning och hår fixning hos frissan i varje fall (enligt henne är detta också en nödvändighet)...
Enligt det jag förstått är det gothic victorian tema på bröllopet och färg temat lär bli svart, vit och röd, så med de rätta accessoarerna torde klänningen inte se helt fel ut... Men jag kollar det nog med bruden ändå tror jag innan jag går och köper nått... Så där bara för att...

No comments:

Post a Comment