Sunday, October 16, 2011

Lajvkrabbisdag

Dagens inre jag?
Så igår/inatt var jag i Vasa på lajvet Cryo. Vi stack från Jeppis klockan halv åtta isch, var på lajvplatsen ca kvart i tio och lajvet började tolv. Jag spelade piloten på rymdskeppet Naglfahr och gick på koffeinpiller/adrenalin hela lajvet igenom. Tänker (läs: orkar) inte gå in på desto mer detaljer nu, eftersom lajvkrapulan börjar ta ut sin rätt...

Men nu har mitt rum blivit färdig målat!... Mer eller mindre: Texten som skall upp på väggen lyser fortafarnde med sin frånvaro. Färgen blev en hel del blåare än jag tänkt mig, men jag trivs nog med den i varje fall, speciellt när resten av möblerna äntligen kommer på plats så småningom. Före och efter bilder kommer upp när allt är helt klart.
Idag hade jag egentligen tänkt ta och göra absolut ingenting (Jag stupade ändå i egen säng i Jeppis klockan 6 imorse efter ett sjukt intensivt lajv), men så blev det ikke... Skrubbade dörrarna rena och tvättade fönster samt speglarna i mitt rum eftersom det bara inte kunde vänta (Yäk var ordet när man tittade lite mer noggrant överallt). Men nu tänker jag få lajvkrabbis och inte göra mer vettig idag i varje fall.

Jag ursäktar min flummighet i det här inlägget, men är man trött så blir det lite som det blir...

No comments:

Post a Comment