Friday, October 7, 2011

Lite dittan och dattan

Till att börja med kan det väl vara värt att nämna att jag var på skönhetskväll hos T&T i förrgår... Vi provade nån Dove conditioner/hårmask grej, A höll Mary Kay presentation och vi spelade Start the Party. Poäng är då att JAG var på en SKÖNHETSKVÄLL... Men ja, tillbaka till nutiden.

Alltså nej fy vad det blåste idag då man skulle hem från skolan! Jag har inget desto mer emot höst och grått och stormvindar och spöregn... När man får sitta inomhus då. Sen har jag noterat att jag har vissa kattlika drag, vilket också kan spöka i bakgrunden. Det är ganska intressant egentligen hur man kan koppla sin personlighet till (vissa) djur... För mig är det då i främsta hand drag av en katt som jag kanske kopplar till mig själv om man bara får välja ett, men nog skulle jag vilja sätta in lite hund och nån form av fågel ännu till tror ja...

Sen bar det av till bibban idag efter skolan för att låna Da Vinci-koden för en skoluppgift och så "råkade" jag ju plocka med mig första boken av K-ON! och Goda Omen samtidigt... Blir spännande att se om jag faktiskt hinner läsa igenom allt också! För jag har börjat bli helt löjligt busy under veckorna och helgerna den senaste tiden... På gott och inte ont den här gången dock! Sedan kan det vara värt att nämna att jag går en helt underbar konst kurs i den här perioden ("Medierna och bildernas budskap")! Blir mycket fotande, filmande och dylikt vilket är skönt, eftersom de mer "traditionella" konstformerna inte riktigt vill lämpa sig för min del även om idéerna finns... Nu för tillfället har jag två uppgifter på gång: En reklam bild (vet inte ännu vilken produkt det blir, men nått annorlunda hoppeligen) och en planerad bild (i mitt fall en photoshoot med en vän i fantasy/medeltida stil)! Kanske man borde överväga nån form av fotograferingsutbildning av nått slag i något skede? Hmm... We shall wait and see!

No comments:

Post a Comment