Monday, November 7, 2011

NaNoWriMo och lite diverse annat

I år är jag då med i NaNoWriMo, dvs. National Novel Writing month. Tanken är att man skall få skrivet en roman, alltså 50,000 ord, under en månad... Just nu har jag totalt 13,594 ord... Enhel del kvar, men det går faktiskt förvånansvärt lätt att skriva nu plötsligt! När man väl kommit igång kan man bra få ur sig ca 2,000 ord under en kväll, så nog torde jag hina bli kvar tills slutet på november! Jag deltar i år med min story The City Never Sleeps, så det blir alltså en roman och inte en novell serie som det först var planerat. Hittills har jag skrivit klart 4 kapitell på main storyn och 3 "bonus chapters" samt på börjat kapitell 5 och även skrivit ihop lite grejer för senare kapitell. Så nog blir det en roman av detta ännu!

Förresten heter kapitlen följande:
1. The city never sleeps
2. A shot of reality
3. A distress call
4. Meeting the troop
5. The first hunt

Bonus chapter 1. According to plan (ej påbörjad ännu)
Bonus chapter 2. Lunar Eclipse (ej påbörjad ännu)
Bonus chapter 3. A Love Song
Bonus chapter 4. The Devil of New York
Bonus chapter 5. Bright Night Adrenalin


Har också börjat känna på mig att jag skulle vilja göra en större, lite mer rdaikal förändring i mitt utseende, eftersom jag tycker att det egentligen känns rätt... Vi pratar inte plastik-operation-drastiskt (fy fasen, bara tanken...), men typ föra alla kläder som jag anser att inte är "Jag", vilket är en hel del, till loppis och sedan uppdatera alltihop.
Sedan skulle mitt skatbo till hår också behöva se en frisör och då skulle jag gärna vilja göra en total make-over angående frisyr, färg och allt... Skulle egentligen vilja klippa håret kort(are) och färga det typ... um... svartblått kanske, och kanske sätta i lite lockar med nån form av permanent, men det är lite svårt med tanke på att det är nästan omöjligt att få färgning att gå ur mitt hår och jag ids inte (för min mammas skull) se ut riktigt hur som helst på studenten, dessutom skulle mamma aldrig sponsorera en sådan impuls... Så det får väl lämna tills efter studenten, suck...

Kanske nått liknande, fast längre?

No comments:

Post a Comment