Thursday, October 20, 2011

Oh, come on!!

Ja, jag hade ju beställt en vit underkjol inför Halloween åt mig och idag ploppade det fram ett mail att de tyvärr är slut... Man tackar vet ja!! Nu väntar jag på svar ifall det skulle finnas något motsvarande i lager eller så blir det att avbeställa istället och försöka komma på något annat... Och festen jag ska på är nästa veckas lördag enligt det jag förstått. Vadå stressigt? Jag skulle ju helst vilja slippa försöka fixa ihop en själv så där kvällen före, men utstyrseln känns liksom int helt rätt utan den där underkjolen så... Smått bitter: check.

För att balansera upp det negativa med nått positivt kan det nämnas att jag var idag med mamma och köpte grejer till mitt nymålade rum! Det blev en svart, luden filt (lite fejk-pälsaktig), fyra kuddar (en ljusblå, en svart och två grå-svart-vit-ish) och två par svarta mörkläggningsgardiner. Så, så småningom börjar allt falla på plats!
Annars också har jag märkt att jag också börjar känna mig själv mer som... mig själv. Fortfarande en hel del att arbeta på, men så där i sakta mak börjar man känna sig bekväm i det egna skinnet och sinnet. Dock tror jag att jag aldrig blir helt och fullt mig själv innan jag flyttat hemifrån... Det finns vissa orsaker till det, men dem tänker jag inte börja reda ut här. Lite måste man väl försöka för att hålla humöret uppe i varje fall.

No comments:

Post a Comment