Tuesday, October 18, 2011

What's this? What's this?

Då har man börjat få ordning och reda på rummet igen och jag har faktiskt till och med städat ur min Helmer (ett skåp från IKEA, behöver jag säga mer) och mitt spel/elektronik-skåp och hittade en massa intressanta saker! Bl.a. två dikter från himlarna vet när, men som jag faktiskt tyckte om även om jag blir tvungen att lite korrigera de smått barnsliga ordvalen... (Finns längst ner i inlägget)
Så var vi med mamma, lillsyrran och J till Kokkola idag och ve och fasa jag köpte till och med ett helt par strumpor! Vilken shoppaholic jag är alltså... Sen borde jag ta och beställa en vit underkjol inför Halloween för att min outfit fullbordad! Men det hamnar nog att vänta tills imorgon... Vad har jag tänkt klä ut mig till? Tja, jag vill inte förstöra överraskningen, men jag knarkade den här låten när jag valde ut kläderna i varje fall. Så det är bara att spekulera fram och tillbaka nu då!

-----------------------

Jag sitter i min rosenträdgård
Ser nya rosor växa
 Varje ros är den andre lik
Men den ene vackrare än den andra

Jag sticker mig på törnarna
Ser hur livet, glöden, sakta sinar bort

Jag sitter i min rosenträdgård
Och väntar på den rätta
Väntar på den vackraste av dem alla
Den vars törnars sår snabbt läker
Den vars livsglöd aldrig sinar

----------------------- 

 I dina ögon ser jag himlens stjärnor
I ditt leende solens sken
I dina ord den mjuka sommarvinden
I dina smekningar havets ömma lugn
I din själ finns glöden som håller allt vid liv
I min famn finns hela världen

-----------------------

No comments:

Post a Comment