Saturday, October 22, 2011

Makeover!

Som det kanske märks har bloggen fått en liten makeover! Jag konstaterade att den inte såg ut riktigt som jag ville och eftersom annat också blivit renoverat och fixat så passade ju tajmingen bra. Rummet börjar också bli i det format jag önskar, speciellt nu när hyllorna, tavlan jag köpte i Parga (Grekland) för ett par år sedan och väggklockan igen är på plats. Nu är det då bara kvar att gräva fram alla saker, låta dem hitta hem igen och att måla texten på väggen så är allt klart! Men att orka ställa allting på plats igen är ju en helt annan sak...


Sen drog jag ett D&D chapter igår efter MYCKET lång tid. Chaptret gick bra, men man börjar känna på sig att man skulle bara vilja få den överstökad så att man kan ta itu med andra bordrollspel... Nog är D&D roligt att dra och min grupp är trevlig (even though sanity is overrated), men jag längtar efter att få dra något annat och mer modernt. Detta skulle då troligtvis bli fortsättningen på Amnesia eller så ska jag försöka läsa igenom stuffet för ElfQuest, vilket i och för sig inte är modernt men det är ändå intressant! Saknar också att få spela bordrollspel själv nått helt sjukt. Ack, vad man önskar att man skulle bo i Vasa! Skulle säkert gå med i ett x-antal grupper där... men med ett avstånd på ca 100km så blir det nog att stå över det hur mycket det än pittrar i fingrarna och kreativitets banorna... Men nästa sommar/höst! Då hoppas jag evinnerligt att det fortfarande finns grupper kvar! För jag ska banne mig komma in på Scenkonst om de så blir det sista jag gör! Annars får de stå ut med mig på inträdesproven tills de släpper in mig...

No comments:

Post a Comment