Sunday, September 11, 2011

There's a first time for everything

Så igår blev jag ju utdragen på krog... Och nog var det kul! Inte så värst mycket drickande från min sida eftersom jag inte direkt sagt var på humör, men sällskapet var nog tillräckligt berusande för en bra fiilis. Det måste jag erkänna att jag först var lite skeptisk när min kusin kom och "kidnappade" mig och sen träffa deras vänner som jag aldrig hade sett förr. Men som tur var folk så pass öppna och sociala att jag inte alls kände mig utanför (Tackar alla för det!) och vissa lärde man ju känna ganska bra till och med, med tanke på hur mycket/lite tid man faktiskt spenderade med dem! Blir spännande att se vad det blir av de mötena nu då.
Annars var det nog också intressant att lära känna Jeppis nattliga liv, fastän man kände sig lite fånig då man inte hade en aning om hur något går till/funkar (en orsak till att jag inte drack: Jag visste ju fasen inte vad det ens fanns för drinkar och what-nots!). Nog förstår jag nu vad som är grejen med att fara ut och dansa/ på krog!


Idag då? Tja, än en gång har ett sjutahelsikes massa deadlines som knackar på dörren... Ack, vad jag önskar att jag kunde skjuta min egen lathet! Så det blir väl skolarbete och en himla massa musik lyssnade då! Sen börjar ju studentproven den här veckan för min del med engelska hörförståelse på tisdag och Äidinkieli textkompetens på fredag... Inte mycket som går att läsa på, men bara för att så borde man väl kolla typ grammatik och dylikt. Usch vad jag blev nervös nu!!

No comments:

Post a Comment