Sunday, September 18, 2011

Summa summarum

Då har det varit tillräckligt med paus från datorn för den här helgen. Har nu suttit halva kvällen med en PowerPoint inför historia presentationen imorgon om samurajer som blev faktiskt helt ok. Och annars också, på tal om skolan, skrev jag Äidinkieli textkompetensen i fredags... Nån Laudatur blir det nog inte, men helt åt skogen gick det inte heller.

Under helgen har jag varit och hjälpt till vid T&Ts bygg. Det var att bära lekastenar för nästan hela slanten, men nog hade vi roligt för det. Och hör och häpna! JAG klarade också av att bära stenarna! Visst det blev bara en i taget, men det gick!
Igår gick byggarbetet verkligen undan och redan klockan 6 var vi klara med det tredje varvet! Sedan blev det bastu och social samvaro för ungdomarna vid T&Ts. Jag sov över där också eftersom jag ändå gick och lovade bort mig att hjälpa nästa dag också.
Idag fixade vi det fjärde varvet och nästan det femte, men bruket tog slut mitt i och det som hämtades var tydligen inte det som behövdes/kunde användas... Vet inte sen om det faktiskt blev klart eller inte, eftersom alla stack till sitt där kring två tiden på dagen. Imorse vaknade jag dessutom med en sjutahelsikes sjuk nacke, men armarna är faktiskt inte sjuka av allt bärande. Blir spännande att se om man är sjuk någonstans imorgon också!
Men nu får det räcka för idag. Ett varv till med Yuki Kajiura och sen och sova!

No comments:

Post a Comment