Monday, September 12, 2011

Jahapp, vi tydligen tjänade jag till mig en till håltimme idag tack vare att studentskrivningarna börjar... Egentligen skulle det ha betytt ännu längre sov morgon ifall jag vetat om det på förhand (lite extra sömn skulle inte ha skadat med tanke på att jag kom hem ca kvart över fyra på morgonen på lördag/söndag natten). Tja, man är i varje fall inte helt ur gängorna nu i varje fall.
Inte blev det mycket vettigt gjort av den här håltimmen heller. Konstaterade: "Holy shit vad det regnar där ute! kanske ändå tur att man råkade ta sig till skolan när det inte regnade", spelar sönder en massa låter på telefonen, läste igenom de kvar varande inläggen på My Wiccan Wonderland så att jag nu är up-to-date med den samt det nyaste chaptret av The World God Only Knows.

Igår tog jag och anmälde mig till Cryo! var först osäker på att om jag skulle anmäla mig, eftersom jag (troligen) inte riktigt klarar av horror lajv, men man vet inte förrän man provat!

Senare idag borde jag ta itu med uppgifterna jag försökte fixa igår, men misslyckades grovt med p.g.a. att jag inte hade nån mana för att arbeta whatsoever... Jag gav nog arbetet ett ärligt besök och när det inte blev till något gick jag ut och gå och stötte på B i hamnen (vi satt och pratade sönder världen och ungdomslivet vilket lättade lite på sinnet). Tyvärr hjälpte det nog bara tillfälligt även om jag njöt av slutsommarvärmen och solskenet... Resten av kvällen spenderade jag med att försöka reda ut tankarna.
Jo, mitt huvud är ett enda kaos för tillfället och en himla massa "onödigt" och "tänk om"... Men nog reder saker ut sig så småningom bara jag får tid att ta itu med saker och ting.

Och, hjälp, imorgon börjar student skrivningarna för min del! Ska ha hörförståelse i engelska och på fredag blir det textkompetens i Äidinkieli (a.k.a. modersmål på finska). Blir spännande att se hur det går!

No comments:

Post a Comment