Sunday, September 25, 2011

Sing a happy little working song

Titeln är då ett citat från Enchanted ifall nån tycker den känns bekant. Och oj vad mycket har hänt sedan jag uppdaterat sist!

Igår blev det shopping i Vasa med familjen. Inte så mycket shopping för min del, eftersom jag inte sitter på en massa pengar, men något fick jag nog med mig hem! Det blev två H&M tröjor (en basic svart och en likadan grå), en underbar, grå-isch Branting bolero från Seven Roses och en ny telefon! Det blev en violett HTC Wildfire. Den är helt sjukt epic! Den har en himla massa roliga apps och förstås lyckades jag hitta ett JRPG(-isch) spel! Den är också praktiskt liten, men att skriva meddelanden på touch-screenen är ändå inget problem.

Idag är det städ dag här hemma! Tänker eventuellt ta ut energin från mina 12 timmars nattsömn på spel/elektronik skåpet eller på Herbert (ett skåp, for the record). Blir väl att sortera papper och andra underligheter som gömmer sig i vråna också efter att ha dammsugit nedre våningen... Men för en gångs skull känns det inte jobbigt utan nästan roligt!
Sen har vi hämtat målarfärg till mitt rum! Det blir en ljusljusgråblågrön-isch färg med svart text på en väg (Vad det blir för text har jag ännu inte bestämt). Jag vet inte än när måleriet äger rum, men senast höstlovet har jag bestämt. Äntligen slipper jag mina underligt gula väggar!! Färgen i sig är inte så hemsk, men jag har tröttnat på den för länge, länge sedan.

Sen har jag också fått min roll till Cryo! Kan förstås inte berätta mycket om henne, men hon är nog annorlunda än de karaktärer jag haft hittills. Blir spännande att se vad för sattyg SL har hittat på med tanke på klädes/rekvisita kraven, men nog torde det blit ett bra lajv för det.
Sen har jag ju också anmält mig till VETS2! Kan inte säga mycket om den karaktären heller, men hon är nog innerst inne en riktigt hjärtlös bitch... Också en ny typ av karaktär att spela som kommer att vara sjukt intressant!
Gjorde också just en intressant upptäckt, på tal om lajv... Bild googlade för att hitta en bild med sökordet "lajv" och, se på tusan, dyker det inte upp en bild från ett av Elorias lajv pre-briefar! För att vara mer specifik var det en bild på SL och "Freya" från Sandman: Season of Mists.


HTC Wildfire

No comments:

Post a Comment