Saturday, September 10, 2011

Overture

Då råkade jag komma fram till att jag kanske borde starta en skild blogg för "mitt privatliv" så jag slipper använda A Dreamer's World till det och detta blev resultatet! Ge gärna en kommentar om fonten är för svår läslig, så ändrar jag det!
Så, varför namnet "Music Box" (Speldosa)? Delvis för att jag tycker om dem (ta-daa?), men också för att jag tyckte att det skulle vara en fin symbolik i det. Melodierna är ju ofta ganska enkla, men ändå vackra och känslofyllda.
Nu till själva inlägget:

Igår var ja och såg Dance of the Vampires i Seinäjoki!! Älskade pjäsen/musikalen och rekommenderar den varmt! Vill inte berätta mycket om handlingen för att undvika spoilers, men jag kan säga att mina favorit sånger/nummer var: "Hei, hoi, hei!", "Jos voisin lentää", "Jääköön Herran huomaan", "Kuolema on kummaa", "Carpe Noctem" och "Sammumaton polte". Köpte dessutom en axelväska efter att ha sett pjäsen med passande tema... Kunde bara inte låta bli!






Idag sitter jag här och har en sjuk träningsvärk efter akrobatiken (1 timme) + Shaolin Wushu (1½ timme) i torsdags... Synd att det är så värt smärtan att jag kommer att fortsätta med bådadera. Senare ikväll blir det att bli för första gången bli dragen ut på krogen (många har hotat med det innan, men ingen har införlivat hotet förrens nu)... Åh, jisses vad det var svårt att komma på vilka kläder man skulle ha på sig! Men nog hittade jag nånting, så det blir spännande att se vad man ger för intryck på staden ikväll. (updaterar eventuellt senare med en bild av looken)

No comments:

Post a Comment