Friday, June 29, 2012

Ovan med att ventilera tankar

Det känns på någotvis ovant att ventilera tankar... Beroende på ämne förstås. Jag har också vart grymt dålig på det här med att skriva dagbok. Mest för att jag är lat, men jag börjar också trivas mindre och mindre med att skriva förhand, helt enkelt för att det är så himla mycket lättare att korrigera och editera på dator. På datorn igen har jag inte velat skriva eftersom jag har delat datorn med alla i hushållet och inte haft garantier på att jag får ha mina saker i fred, även om jag ju nog vet att ingen petar i mina filer och saker utan att jag vet om det. Men nu med en lösenordsskyddad laptop och OneNote (från Microsoft Office) har jag tänkt ge det hela en ny chans. Det är ju typ som att blogga, men man ser det bara själv och det kräver inget internet. Dessutom vet jag att det skall gå att stoppa lösenord på filer i det programmet också, men jag har inte hittat det än i den här versionen... Men nå ja, det är ju inte så stor press på det!

På jobbet, kan jag ju nämna, har det varit grymt lugnt än så länge. Inte mycket folk i farten när det är mellan 10 och 15 grader varmt och mulet. Så jag sitter mest och försöker översätta de papper som finns i muséet eftersom de nu finns bara på svenska. Utöver det gör jag nu det som jag blir tillsagd eller det som behövs.


No comments:

Post a Comment