Sunday, July 1, 2012

Första flytten

Ja, jag flyttar ju inte förrens i augusti nån gång, men känslan slog mig när jag började flytta över mina filer från familjens laptop till min egen att nu flyttar jag faktiskt... Idag har jag fortsatt med att flytt över filer, men från stationära datorn och det är inget litet arbete det handlar om... Ca 80GB filer borde det vara och då hade jag  redan tagit bort en hel del skräp. Huj, vad man samlar på sig saker! För tillfället är det musiklagret som kontrolleras och flyttas. Nog vet jag vad jag gör resten av dagen minsann!

Igår testade jag också att skriva dagbok på datorn och det gick riktigt bra kom jag fram till! Det är ju så mycket lättare än att skriva förhand, så det kan hända att jag faktiskt lyckas skriva där ganska regelbundet. Enda som jag saknar där är att få lösenord på den sidan av OneNote-boken, men tja kanske det inte behövs när själva datorn är skyddad... Sedan tror jag inte att nån går och pillar i de filerna ut att jag vet om det heller så det får vara.

Så skall jag snabbt nämna att jag hittade boken Goda Omen av Neil Gaiman och Terry Pratchett för ett par dagar sen på loppis. Jag skulle ju bara och titta vad de hade där, men ifall man får en så bra bok för 50 cent kan man ju inte låta bli!

Nu skall jag fortsätta rådda i mina filer...

2 comments:

  1. Oh älskar Goda Omen! Det var min favoritbok när jag var 15-16! Fick den (och Coraline) signerad av Neil när han var i Finland för Finncon för ett antal år sedan! Happy reading!

    ReplyDelete