Saturday, June 23, 2012

Midsommarn kom och gick

Än en gång konstaterar man att nog har jag underbara vänner! Midsommar 2012 blev spenderat i Oravais i gott sällskap, även om jag rymde iväg för mig själv ett par varv under kvällen. Faktiskt inte eftersom jag behövde/ville vara ensam, eftersom det inte blir för mycket folk på något vis med det här gänget. Sedan är det ju härligt att få en liten styrkekram fastän man egentligen känner sig helt okej.
Och hör och häpna! Jag var faktiskt och simmade i havet efter en sväng i bastun! Jag har inte simmat i havet i Finland på år, eftersom jag brukar tycka att det är lite väl kallt, men när man får välja på att hoppa i frivilligt eller bli i släpad var ju valet ganska enkelt... Men det var faktiskt härligt även om det var lerbotten som jag vanligtvis skyr som pesten. Kanske det börjar vara ett tecken på att man växer upp då man börjar vänja sig med saker och ting?
Jag kom faktiskt hem redan under natten/morgonen fastän jag tänkt sova över på plats, mest för att min sjuts for men också för att jag tyckte att det här med att sova i egen säng skulle vara ganska skönt.

...Däremot var det inte lika skönt idag när man vaknade... Jag hade haft lite flunssa symptom igår på morgonen och nu kom de tillbaka efter att ha haft paus hela gårdagen och kvällen. Riktigt sjuk är jag inte, men jag tror nog att jag kan ha lite stegring. Men bara det inte blir värre så är det nog jobb som gäller på måndag.

No comments:

Post a Comment