Monday, January 30, 2012

Eld, aska och lågor

Då var Rännstenstangot över! OCH JAG ÖVERLEVDE?!
Min första karaktär var då en Ravnos vid namn Katarina, som blev lite mindre pain in the ass än tänkt, men jag hade ändå roligt som henne.. Dock när det small en brandbomb i/nära Elyseet blev det för mycket för henne. För henne blev det instant klick på att det var en medvetet planterad bomb (lucky guess, wtf?) och när alla andra planer inte riktigt lyckades stack hon från Vasa och Finland... Men hon kommer troligtvis att ta "en genväg" via Helsingfors och göra (o)livet surt för Lasombra först! (OFF tanke: "Vasa skall ännu stå i brand!")
Sedan kom jag in som Toreadoren Layla "Lilja" Wrede. Hon var nog väldigt trevlig (jag tror nog att jag är en toreador innerst inne) och jag tyckte om min entré... "Man är borta i TVÅ VECKOR och när man kommer tillbaka STÅR ELYSEET I BRAND! VAD försiggår här?!" Inte direkt den etikett korrekta entrén, men vad kan man förvänta sig? Sedan skall vi då gå och söka efter hennes älskade barn Christian Torvalds vars GPS-chip blippar vid stranden bakom Vasa sjukhus... och efter lite om och men  hittar vi honom... I EN LERKRUKA I ASKFORMAT! Lajvet han tyvärr ta slut innan jag och "Ibsen" han tillbaka, men när vi kommer till det nya Elyseet kommer dom att ha en väldigt pissed-off toreador på plats som vill ha mördarens aska på ett silverfat... Synd bara att hon tror att en oskyldig är den som är mördaren... Men nå ja!

Sedan på söndag var det ett kort och effektivt styrelsemöte var vi fick det lyckade beskedet att Jakobstad-logen får egna utrymmen! Så nu blir även vår region lite mera aktiv hoppeligen!

- - -

A silent wish to the night sky
A whisper of the heart
Hopefully, not missed because of blind eyes

No word said out loud
Only a gentle touch
And a calm heart beating peacefully

No comments:

Post a Comment