Tuesday, January 24, 2012

Ett och annat, dittan och dattan

Oj vad man har varit produktiv idag!

Sprang på på stan från nån gång ett tiden till fyra i sökandet efter sommarjobb och vissa ställen verkade faktiskt riktigt lovande, även om inget blev riktigt 100% fastslaget. Men i sommar är det nog lite måste att ha någon form av sommararbete... Annars går nog min plånbok och dränker sig i havet...

Nu äntligen har jag också beställt kläderna inför Småfolksbröllopet i februari! Det blev nog kjol och skjorta istället för klänning, men det kan jag nog leva med. Ja, och så beställde vi också en Cameo brosch också att ha på skjort-kragen. Skulle gärna också ha på mig min korsett, men det är nog ännu för tidigt att säga ifall den passar eller inte...

Idag var jag också på min sista körlektion! Så nu är det bara uppkörningen kvar (som är imorgon) och går det som det gick idag borde jag nog vara godkänd. Med andra ord kan det hända att jag får skryta lagom mycket om det i helgen, då också lajvet Rännstenstango går av stapeln. Jag har totalt förälskat mig i rollen jag skall ha på lajvet, så på lördag blir det att ge Vasa stad en extra kick mot kaoset!

Jag har ju då inte planerat att bli en sån här chaufför...

8 comments:

  1. Tur att du satt upp vilken kjol du skulle ha. Med tanke på att min skjorta ser nästan exakt ut som din, kjolen jag hade tänkt mig är i samma stil som din och jag helt klart inte kommer ha en korsett på mig. :P

    ReplyDelete
  2. Kloka hjärnor tänker lika? :P
    Men knappast gör det nått fastän de sku vara i samma stil ^^

    ReplyDelete
  3. Mmm. Precis som att he int gör na att man har samma klänning på samma fest då menar du? :P

    ReplyDelete
  4. Samma e int samma sak som liknande i samma stil :P

    ReplyDelete
  5. Okej. Ska jag omformulera? Din skjorta ser exakt ut som min förutom den lilla broschen frampå och kjolen har samma mönster, längd och färg som min. PLUS att de båda är sådana där underbust kjolar. Tillräckligt samma? Jag försökte bara säga det snällare...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aj di va så lika!... Sry, min miss nog där! Men ja kommer att byta ut den där lilla saken och ha korsett, så midjehöjden på kjolen kommer knappast att synas...

      Delete
  6. Det är nog lugnt. Hann som tur var inte köpa kjolen då jag behövde kolla upp lite andra saker kring den före. Men du skulle nog faktiskt kunna börja lyssna lite på vad andra berättar för jag har nog pratat om de här plaggen rätt länge och jag vet att du har varit med när de kommit på tal ;) (På tandworkshoppen t.ex.) Vi har ju redan konstaterat att sätta andras kommentarer på minnet är inte din starka sida men här var det nog nära att det skulle ha gått dåligt. Speciellt om inte du hade satt upp dina plagg här så skulle vi ju inte ha hunnit göra dem mer olika varandra tills lajvet. Vad ska du ha för en korsett nu då? Så blir det nu inte jag som kopierar din korsett nu istället :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag har missa de totalt... Allmänna diskussioner brukar gå mig lite förbi ifall ja koncentrerar mig på annat tydligen (tänderna då i detta fall)... Men nog ska vi få de här fixat! Min korsett e hel svart och har sweet-heart neckline, men de e int sagt att ja ska ha den... Vi får kolla på typ RT-workshoppen hu de blir ^^

      Delete