Tuesday, November 22, 2011

Äntligen!

Åååh, vad hjulen snurrar fint och utan gnissel för tillfället! (*ta i trä*) Nu har den här lilla råddbollen blivit regionsansvarig i Jakobstad för Eloria, det är lajv på lördag (synd att det är på lilla jul, men sånt händer) och skolan börjar också kännas mer behaglig efter bytet till kort matte! Och det kändes så härligt när första snön föll, även om den bara var på kort besök...

Posten som regionsansvarig känns riktigt härlig, även om jag inte hunnit göra nått ännu, men jag planerar stordåd till framtiden! Eller, stordåd och stordåd, men vi ska i varje fall bli mera aktiva här i Jakobstad! Åtminstone tänker jag ha värvning av nya medlemmar som ett av mina "projekt". Vilka alla former detta kommer att uttrycka sig i är ännu inte klart, men nog skall det lyckas!
Då borde man väl också ta och börja planera ett regionsmöte också så småningom, men den här veckan tänker jag nog ännu ta det lugnt med det officiella arbetet!

Sedan är det Vem E Totalt Säker? - VETS 2 på lördag! Tänker inte nämna desto mer om min roll, men det ska bli skönt att få spela något helt annorlunda från vad jag är van med. Kan inte helgen komma snabbare?...

Och skolarbetet börjar verkligen kännas behagligt och nästan till och med roligt! När prestationsångesten (dåligt ordval, men det är det enda som passar) försvann i samband med att jag erkände för föräldrarna att jag bytt till kort matte för att den långa gått åt... ja, och jag fått världens självförtroende kick av att jag äntligen fattar vad vi gör på lektionerna så verkar allt gå så mycket smidigare! Jag sitter till och med och gör matte läxor på kvällarna, hör och häpna!

Det känn så skönt att det mesta verkar vara på sin plats igen!

No comments:

Post a Comment