Monday, November 14, 2011

Underbart sällskap, för lite sömn och en hel del galenskap...

... så summerar jag årets Kulturkarneval! Jag var då med i Rollspels labbet med 15 andra människor (Ingen nämn, ingen glömd, men ni vet nog vilka ni är!) och ett stycke C som labbledare. Vi spenderade helgen med att diskutera bordrollspel och lajv, samt skrämma upp resten av Karnevalarna med att lajva mitt ibland dem.

Det blev ett zombie-survival-lajv på lördag eftermiddag i en timme som gick ut på att komma från punkt A till B med livet i behåll utan att ha blivit "smittad"... Själv spenderade jag det lajvet med att springa så fort benen bar, kollapsa på en gräsmatta utanför simhallen, bli nommad/smittad av en zombie, hitta en health-pack och använda den i sista minuten vid punkt B som blev vår räddning. 5/16 lajvare överlevde ifall jag inte misstar mig.

Sedan på kvällen under själva karnevalfesten körde vi också ett Vampire-lajv, där jag agerade SL med en annan labbare eftersom C inte kunde vara på plats, och själv spelade jag Fogde på detta lajv (d.v.s. den som håller koll på vampyrlagarna). Handlingen går jag inte desto närmare in på, men kvällen var underbar och jag är extremt stolt över alla "mina" små lajvare!

Nu sitter jag och plockar ihop en spellista på Spotify. Bara för att tänker jag lista upp en del av låtarna som finns med:

Nickelback - Gotta Be Somebody
Nickelback - I'd Come For You
Nickelback - If Today Was Your Last Day
3 Doors Down - It's Not My Time
Santana feat. Chad Kroeger - Into The Night
BBMak - Always Know Where You Are
Phil Collins - Son Of Man
Jennifer Lopez feat. Pitbull - On The Floor
Pendulum - Blood Sugar

No comments:

Post a Comment