Sunday, November 27, 2011

Buisness meeting extraordinare and the aftermath...

Igår blev det då än en gång en en-kvälls-visit till Vasa, den här gången till lajvet VETS 2 - Vem E Totalt Säker?
Själv spelade jag Mirabelle de Noir, en rikemans dotter som är den enda arvtagerskan till ett globalt kriminellt nätverk (fint citat från lajvet från Dominik / Z om saken: till internet?). Så det blev en hel del affärs diskussioner till en början under lajvet med Dominik och hans syster Mirre (spelad av A). Sedan bröt h*lvetet ut när (leksaks) pistoler drogs och två "alien invaderare" blev skjutna... Skönt att få spela en karaktär som kan hålla sig lugn i alla situationer och bara försöka analysera vad sjutton som hänt och hur vi ska klara oss ur det här utan problem... Som tur var ingen av "poppisarna" (Bella/P, Simon/F och jag) inblandade till den nivån att vi inte skulle ha kunnat ljuga oss ur den om vi behövt! Sedan gick inte affärerna heller på grund, även om jag på de-briefen fick reda på att Mirabelle nästan sålts till Brasilien av Robban (T) och att Dominik planerar att kidnappa henne och börja pressa hennes pappa på pengar... He has no idea what he is messing with, I say... Så nu blir det spännande att se hur framtiden ser ut för lilla fröken de Noir!

Idag spenderades morgonen med att sova (så gott som det nu gick) ända fram till halv ett på eftermiddagen, vilket va skönt med tanke på att jag kom hem 03.20... Annars så har jag spenderat dagen med att fixa ihop stuff till ett loppis bord samt redan föra dit en del! Sedan har jag också tittat på The Incredibles och en del av Tarzan. Tarzan bestämde jag mig för att se på engelska av den enkla orsaken att jag ville höra Phil Collins version av låtarna! Speciellt You'll Be In My Heart är bara för fin! Av nån orsak brister jag (ofta) i gråt när jag hör film versionen. Fullversionen är också fin, men har inte riktigt samma effekt.. Har annars också börjat lyssna på en massa gamla (och nya) Disney film soundtracks och nog jisses är de fina! En av de nyare låtarna som är grymt sköna är When We're Human från Prinsessan och Grodan. Älskar jazz-stilen på soundtracket!

No comments:

Post a Comment