Wednesday, December 7, 2011

Självständighet i juletider

En kort summering på gårdagen, d.v.s. Självständighetsdagen:
Först från morgonen till gravgården för att representera min gamla scoutkår Pietarsaaren Eräkurjet vid hjältegravsceremonin och sedan en timme senare till Församlingscentret i samma uppgift. Jag är då inte längre med i kåren, men eftersom de tenderar att ha lite ont om folk till ceremonierna brukar jag samt min lilla syster skarva i vid behov. Lite synd dock att jag missade Tuntematon Sotilas på grund av det, eftersom jag i år faktiskt hade tänkt se filmen...
Sedan på kvällen tittade vi med familjen förstås på Slottsbalen. Det fanns en hel del riktigt fina klänningar i år och sedan en del... mindre lyckade... Satt också och stickade på en framtida lajv-halsduk på samma gång i hopp om att den faktiskt skulle bli klar till den här vintern till skillnad från hur det blev förra året.

Idag börjar man faktiskt ha lite jul-fiilis nu när det äntligen finns snö på marken! Så idag har jag redan köpt några julklappar och papper att slå in klapparna i. Men jag hamnar nog att ta mig en tur via stan ännu på vägen hem, då jag glömt rosettband och att köpa en annan julklapp... Men nå ja, det är så då. Blir spännande att se hur många julklappar man ännu hamnar att köpa efter det med tanke på att jag får sjukt dåligt samvete ifall jag glömmer nån...

Och så blir det Elorias julfest på lördag! Det blir då min första, så det känns lite små nervigt med tanke på att jag inte har en aning vad folk hittar på att göra och så planerar dom väl nån form av lajv-sits som "efterfest"... Får väl försöka hänga med i svängarna så gott det nu går och ha trevligt med en underbar skara människor!

Så är det riktigt mysigt att sitta och plocka ihop en egen julmusik-playlist på Spotify bara för att stärka julfiilisen!

No comments:

Post a Comment