Friday, March 1, 2013

Ursäkta nu bara... men ORKA!

Har väl inte sagt nått hittills någonstans, men jag har faktiskt fått jobb! Har varit på skolning / arbete hela den här veckan redan... Inget toppenjobb precis, eftersom det handlar om telefonförsäljning, men jag har inte direkt haft råd att vara kräsen heller. Egentligen är det inte SÅ hemskt, men... Tja, jag tänker nog inte vara där längre än jag måste. Mitt humör och huvud åker sådan berg- och dalbana under en dag att det inte känns värt det. Så är det alldeles för osäkert med lönen också om man frågar mig, för vår timlön räknas ut från hur många beställningar vi fixat under en dag och så som det ser ut för mig... Jag skulle inte direkt bli förvånad ifall det blir nån dag då jag inte skulle tjäna nånting alls och ja då har man suttit där i sju timmar för ingenting... Så kan jag inte heller planera in någonting större eftersom jag inte vet ifall jag har råd med nått och måste arbeta in de timmar jag missar utöver de arbetspass jag redan har... Så vet jag inte heller var det har skitit sig i kommunikationen när jag måste ha 2-3 kvällsskift per vecka, när jag förstod att man kanske behöver ha ett eller två max... Lagom inspirerande att sitta där och ropa in i micken medans man har tio andra som står och ropar precis samma sak... Ja, allt vi skall säga finns nerskrivet på ett papper och vi får inte ändra ett ord från det som står. Till och med motargumenten är skriptade...

Det enda som egentligen gör att jag orkar med arbetsdagarna är att jag vet att jag inte har nått val och för att jag får bra arbetserfarenhet till CV:n och ett dokument om att jag gått igenom skolningen. Wohoo...


No comments:

Post a Comment