Thursday, March 14, 2013

Solljus och vårkänslor

Vyn från vardagsrummet
Gudars vad skönt det är när solen börjar skina mer och mer! Det väcker upp mitt inre vårbarn med pompa och ståt! Länge sedan jag har känt mig så  här pigg och full med energi...

Så kan det ju eventuellt inverka att jag fått ett nytt jobb samt att älsklingen min börjar må bättre och ännu till är på väg norrut redan imorgon! Jisses vad mycket man kan sakna en person och ack vad det är svårt att hålla sig i skinnet nu under den här sista tiden... Varför kan det inte redan vara imorgon kväll!

Ja, angående jobbet. Fick ett samtal från DNA, var dit på intervju och på måndag skall jag igen på skolning. Visserligen är det också telefonförsäljning, men det har jag egentligen inget problem med. Speciellt inte då det är nått lite mer vettigt än tidningar som jag får sälja och senare kan det bra hända jag dessutom kan övergå till att sköta om kunder som redan har firmans produkter och bl.a. förnya kontrakt och stuff. Så har jag både grundlön och takuupalkka (vad det nu sedan är på svenska) som är nästan det dubbla jag fått förr ännu till. Det må ta en halvtimme (ungefär) att gå till jobbet, men det är nog bara skönt. Speciellt när sommarn kommer och det blir bra väder ännu till!

Nu njuter nog unga fröken av livet!

No comments:

Post a Comment