Monday, March 4, 2013

Ansökningar och testning

Då har man skickat iväg ansökningar till universitet och yrkeshögskolor!
Så här ser min lista ut i år:

Universitet:
1. Helsingfors Universitet: Teatervetenskap
2. TeaK: Dramaturgi
3. TeaK: Skådespelare
4. Helsingfors Universitet: Engelska
5. Helsingfors Universitet: Allmän Litteraturvetenskap

Yrkeshögskolor:
1. Novia: Scenkonst

Så sådant... Nu blir det att fokusera på de förhandsuppgifter som har mest bråttom och sedan blir det att söka efter böckerna för inträdesproven så jag sedan vet var jag hittar dem...

Så har jag testat NoPoo för första gången idag! Det betyder kort och gott att man istället för schampo och balsam använder matsoda och äppelvinsvinäger. Det låter och är väldigt hippie, men jag skär gärna ner på mängden kemikalier som jag använder, så why not? Hittade info om det i min väns blogg, så ta gärna en närmare titt där för fler tips! Skriver mer om hur det blev sedan när jag kan mer definitivt säga vad mitt hår tycker om kuren!

No comments:

Post a Comment