Sunday, March 3, 2013

Ladda upp genom att ladda ur

Huh! Igen har det varit en väldigt aktiv helg på nått sätt...

Sminkös: Fru Sjöberg

På fredag blev det bastu och sci-fi bordrollspel á la Herr Sjöberg. Blev förälskad i min karaktär, även om jag märkte att det inte är så lätt att vara ledare för en grupp när man inte själv fått mycket träning i taktik... Nå, jag får lära mig! Min karaktär är i varje fall Löjtnant Sahara Jones, en väldigt disciplinerad kvinna som siktar högt och armbågar sig till toppen om hon så måste. Inspiration taget, definitivt, av Roy Mustang i Fullmetal Alchemist!

Så på lördag blev det att ta sovmorgon och sedan på eftermiddagen blev det Star Wars bordrollspel. Där spelar jag en Bothan Prowler. En karaktär som är nått mellan tjuv och soldat... Typ. Är väldigt dåligt insatt i allt som heter Star Wars, men internet torde ge mer information åt intresserade! Wookieepedia har bra info har jag hört ivf... Blev nästan förvånad hur bra saker och ting gick i slutändan... Kanske nästan lite väl bra till och med... Nog om det i nu läget! Ja, så blev det bastu efter spelet också!

Konstnär: Fru Sjöberg

Idag hade jag egentligen tänkt stanna hemma och koppla av riktigt ordentligt, men när jag blev väckt på morgonen och erbjuden skjuts till sminkworkshoppen kunde jag inte säga nej. Jag behöver trots allt lära mig sådant också som lajvare! Så bar det iväg mot Frostkvarnen... Blev själv sminkad med tanken "naturligt vacker", så jag lär ja sett normalast ut av de som blev sminkade... Kan hända det dyker upp bilder på Elorias hemsida i nått skede, eftersom det fotades en hel del! Efteråt stack jag iväg en till Småfolks residenset och fick mina naglar fixade. Äntligen börjar jag ha lärt mig att inte bita på dem! När frestelsen börjar bli för stor är det väl bara att hålla huvudet kallt och skaffa nagellack... Då ids man inte riktigt ens försöka bita på naglarna när de ser vettiga ut för en gångs skull!

No comments:

Post a Comment