Saturday, February 23, 2013

En del saker ändras, en del inte alls

Då sitter man igen i en tom lägenhet vid datorn med en kopp te i handen... Nog är det otroligt hur snabbt en vecka kan gå och hur mycket som hinner hända.

Blev att fira en sen Valentine's Day med J på lördag kväll. Skumppa, choklad, Matrix Reloaded och Matrix Revolutions blev det i slutändan och nog var det mysigt. Det är så skönt att vara flickvän så där "officiellt" nu också (för att citera min älskade syster: Inget är officiellt förrens det syns på Facebook). Synd att karln bor i huvudstadstrakten, men vad kan man... Jag som trodde att jag skulle ha det så svårt med distansförhållande, men det verkar funka hur bra som helst i nuläget. Man vet ju aldrig hur framtiden ser ut, men jag tänker vara optimist.
I morse for dock karln tillbaka söderut. Känns plötsligt så tyst att sitta ensam hemma då kämmpisen också är annanstans för tillfället... Nå, jag överlever.

Så är jag inte längre arbetslös! Inget toppen jobb, men lönen är nästan det dubbla med vad jag är van med bara jag fattar hur saker funkar. Skolning på måndag och sedan bär det av. Tydligen ordnar saker sig i varje fall.

Skolansökningen börjar ju också snart... Blir väl att spendera resten av helgen med förhandsuppgifter då, så slipper jag oroa mig över att de inte blir klara i tid.

Så startade jag en ny blogg också. Har haft en likadan på ett annat ställe på internet, men mer om saken kan ni läsa här: Beneath the Full Moon.

Men ikväll blir det annat program. Socially Awkward Penguin gick förstås och lovade bort sig till en fest någonstans... Jaa-a, jag och min stora käft. Får i varje fall lära mig att träffa nya människor och kanske till och med lära känna någon om jag har tur.

No comments:

Post a Comment