Monday, February 11, 2013

Vardags uppdatering

I helgen har det varit workshop och bordrollspel för hela slanten.

Fredag kväll var det Verald spel och jag är redan förälskad i min karaktär! Hon är en människa vid namn Warg av klassen Krigare och hon blev för ett tag sedan utkickad ur armén. Hon arbetar nu som legoknekt för högstbjudande och hon rör sig på vägarna tillsammans med sin varglika hund Asteri. Är redan spänd på att få veta hur det går för henne!

På lördag var det Hantverksworkshop inför Mörka Stigars Ände. Hade lite dåligt med ork (he he) för att sitta och sy, men fick nog ihop slängt ett par byxor samt moddat en väst så långt jag kunde göra då just. Kanske tar jag itu med resten av mina outfits här i veckan ännu nu när jag väl lite kommit igång... Kvällen spenderades med Menidi'ath spel á la Rövarflickorna. Var riktigt roligt, även om jag kanske inte var i mitt ässe då just... Piggnade till lite då vi gjorde två stycken psykologiska test (association och attityd test, mer eller mindre) som gav riktigt spännande resultat.

Söndagen gick till mesta dels åt till workshoppen med temat Dramatik i lajvstrid. Kom fram till att mitt fotarbete är lite vad det är och borde förbättras, samt att jag fortfarande behöver mycket övning i att hantera ett enhandssvärd... Men däremot var jag bättre än jag trott i dolkstrid! Kommer starkt att överväga att ha med mig två dolkar till lajvet och att ha dem som mitt första handsval i strid, men också att ha ett enhandssvärd för större strider, just in case.

Längtar redan till nästa helg och det väldigt kära återseendet som kommer att äga rum då! Men nu: Tillbaka till verkligheten och Uppdrag Bombnedslag 2.0...

No comments:

Post a Comment