Saturday, January 19, 2013

Nostalgi helg

Det blev en aning råddigt på onsdagen när jag bestämde mig för att åka över helgen, främst för att jag trodde det var torsdag... Nå väl! På torsdag eftermiddag satte jag mig på en buss norrut och det kändes så där mystiskt nostalgiskt. Hade en massa (goda) minnen som dök upp i huvudet på vägen när vinterlandskapet ven förbi på andra sidan fönstret. Främst kom jag ju ihåg hur vackert det är på sommaren, men jag njöt också av att se en riktig vinter. Sedan på kvällen blev det WiiSports med pappa och lilla syster medans mamma och Ninni (vår hund, för dem som inte vet) satt på soffan och tittade på. Det var nästan lika roligt att se på när A och pappa viftade på som att spela själv... Tur att jag satt och hällde i mig te så mycket som jag gjorde, för redan det lilla men intensiva som jag viftade gav mig träningsvärk.

Idag har det fortsatt med nostalgi. Jag bestämde mig redan ett tag sedan att nästa gång jag åker hem-hem skall jag äntligen bli av med simhallskortet som legat och spökat i plånboken ett bra tag och nog var det sjukt skönt att vara och simma! Fick ihop en hel kilometer på en helt ok tid, även om både ben och armar klagade redan halvvägs. Gick nog bättre på slutet när jag äntligen verkade slappna av i musklerna lite. Då skall vi inte ens börja tala om vilka mirakel som bubbelpool och ångbastu gjorde efteråt! Var också riktigt skönt att gå hem i vinterkylan, som faktiskt var skön för en gångs skull, och jag började fundera på att kanske ta upp simning som hobby när jag är tillbaka i Vasa... Får se hur det blir!

På kvällen ordnades ett event vid mitt gamla gymnasium. Känns redan som om det var en evighet sedan jag gick i de korridorerna sist... Härligt att se så många bekanta ansikten också! Har däremot en känsla av att det kan ha tagit ett tag för andra att känna igen mig... Jag tror att jag har förändrats en hel del sedan jag fick min studentmössa, även om det kanske inte märks direkt...

Imorgon blir det restaurang besök med syster och eventuellt bio, eller vad vi nu sen hittar på att göra...

2 comments:

  1. Uppmuntrar STARKT simning. Jag kommer med dig till simhallen när som helst. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Härligt! Mamma sade redan nånting om att hon skulle betala för mig, så det verkar nog bli av! :D

      Delete