Wednesday, January 9, 2013

Hemmafru igen

Det börjar igen kännas konstigt att vara arbetslös och sitta hemma om dagarna. Visserligen hjälper det att M inte ännu börjat skolan och är ganska mycket här också, men i varje fall. Har hållit mig undan vinterkylan eftersom jag ännu är lite flunssig. 
Men nu har jag i varje fall tid att hitta på nya saker att göra på fritiden i hopp om att dra ner på dator tiden som sköt i höjden nu när jag var sjuk... Köket kallar i varje fall med lite mer tidskrävande rätter tror jag bestämt och så skall jag organisera om resten av rummet. Så borde jag ju börja läsa igenom mitt bibliotek här så småningom nu när jag har tid att bara sitta. Ja, så har jag ju styrelseuppgifter också att sköta självklart, så sysslolös blir jag nog inte i någon riktigt nära framtid.

Arbetssökandet fortsätter också, var idag till VMP på... intervju? Eller nått motsvarande i varje fall och på fredag morgon bär det va till StaffPoint för nått liknande. Så håller jag ju förstås också stenhård koll på mol.fi. Så håller jag på och uppdaterar mina KELA papper också. Inte lika lätt att få arbete den här gången verkar det som, men det kunde vara värre. Jag vet att om jag håller koll på pengarna har jag så det räcker till nästa hyra i varje fall, men efter det... Då blir det lite mer problematiskt...  Nå, jag tänker vara optimist ända till det bittra slutet!

2 comments:

  1. Om du vill byta miljö nån dag så är du välkommen att komma och sova över med Tilde o mej några dagar nån gång :) Har ju till och med ett eget rum du kan få till förfogande ;) Tobbi kör med Gulan igen så han är borta rätt mycket, så tar gärna emot besökare för bara några timmar eller längre :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Har tänkt att jag kanske drar mig till Jeppis här i nått skede, så jag kan ju kolla hur det är då ;)

      Delete