Sunday, December 23, 2012

God jul!

Äntligen är julstressandet över. Har ett par händelserika dagar bakom mig, men äntligen sitter jag i divanen hemma i barndoms krokarna.

Har inte hunnit få nån riktig julstämning förrens idag eftersom jag haft jobb, fått reda på att jag tydligen blir utan jobb efter nyår samt sprungit på som en yr höna. Mot alla odds blir det nog ändå en riktigt trevlig jul. Fick fira det som inte heller blev världens undergång med mina underbara vänner, och lärde till och med känna vissa lite bättre, så fick jag lära mig att köra bil på nytt också. Både jag och bilen kom hem i ett stycke, även om vi inte riktigt kom överens... NU fattar jag vad startgas betyder!

Nu är det däremot lugn och ro som gäller. Granen är dekorerad, julbaket är gjort och klapparna är paketerade. Imorgon blir det att klä upp sig, invänta mommo och faffa till julmiddag, vänta på klappar och Kalle Ankas Jul med spänning och bara njuta av julen.

Nu tänker jag lyssna sönder Celtic Womans julskiva!

Ha en riktigt varm och god jul allihopa!

No comments:

Post a Comment