Sunday, September 23, 2012

Lajvsjuk hemmafru

Lördagen blev nog väldigt händelserik i slutändan. På morgonen for jag iväg för att mata och gosa lite Js kattungar, sedan när jag kom hem hade jag så pass mycket energi att jag bestämde mig för att äntligen ta itu med det planerade städandet. Så nu har det storstädats på riktigt! Fönstren är tvättade, golvet har dammsugits och tvättats och övriga ytor är så rena som de nu blir. Hade också tänkt göra nått av äpplena M tog med sig hem-hemifrån, men kom fram till att jag nog inte orkar i varje fall. Nå, nästa helg kanske eller in i veckan?

Så kom T & (lilla) T och hälsade på samma kväll. Det blev så att T fixade lite ugnspäron med kinuskisås och glass som vi nommade i oss och nog var det himmelskt gott! Efter att ha underhållit lill-tösen en stund satt vi i och spelade kort och jag lärde mig hela tre nya kortspel!

Idag har jag igen varit ett varv via Js och kollat på kattungarna och gottat mig i nördhumor med The Big Bang Theory. Kvällen lär väl spenderas med nyhemkomna J, sörplandes på gott och värmande te.

Och huj vad jag känner mig lajv-/bordrollspelssjuk! Visserligen har jag ju karaktärer till tre bordrollspel (och jag har tänkt gå med i ett fjärde ännu), men inget har startat ännu... Måste väl försöka hålla mig i skinnet bara tills nått startar...

No comments:

Post a Comment