Tuesday, October 9, 2012

Bara en liten regnskur...

Livet kan inte alltid vara en dans på rosor, Det funkar helt enkelt inte så, det vet jag, och ibland måste man bara bita ihop och få saker gjort. Men hur gör man när rösten slutar bära och tårarna börjar rinna ner för kinderna innan man rört sig en millimeter, när man ännu inte sagt ett ord?
Jag vet hur och vad jag borde ha gjort, men jag klarade inte av det. Till mitt försvar kan jag ju säga att jag nog känner mig som en hemsk människa för det också. Det ska inte vara så här svårt att inte vara så här feg och svag. Det borde inte i varje fall, men ändå tar jag den sämsta vägen. Man skulle tro att man lär sig.

Nu just skulle jag behöva en regnskur. Bara så jag kunde gå ut och gå, bli helt dyblöt och få försöka rensa tankarna. Som tur kan jag nöja mig med att sitta i stearinljusskenet och en jäkla massa musik.

No comments:

Post a Comment