Friday, September 7, 2012

Vasa vardagen börjar ta form

Livet i Vasa fortskrider med maklig takt och snart borde jag börja få ordentliga rutiner också när jobb-turerna blir så som de skall vara för min del. Nu kan jag också med stolthet säga att jag igen börjat röra på mig på fritiden! Det blev dock inte nån (asiatisk) kampsport som jag trott, utan jag anmälde mig till två nybörjar kurser i fäktning. Så nu har jag börjat träna Olympic Fencing (Epee) och HEMA (Historical European Martial Arts) med Vaasan Miekkailijat.

Hela intresset för fäktning fick startskottet på en workshop i dramatik i lajvstrid inför Elorias jubileumslajv Mörka Stigars Ände där vi tränade med sk. boffersvärd. Det kändes så skönt att få "träna" efter så länge igen och när J sade att hon tänkte anmäla sig hoppade jag också på idén.

Nu borde man ännu hitta på nån annan form av träning för att balansera upp det hela och för att det inte skall vara för lång tid mellan träningarna. Får se vad man ännu kan hitta på!

No comments:

Post a Comment