Friday, February 24, 2012

A little bit of everything

Nu börjar det igen vara dags igen att göra en update om vad som hänt! Nu skall vi se om jag får allt i rätt tidsordning också...

Till en början blir de väl då... ABI ABI ABI! Den 16.2. hade vi alltså Penkkis och även om jag till en början inte alls var hypad inför det var det nog riktigt roligt. Hade en väldigt nerklottad halare och syrrans neonrosa mössa som utstyrsel under dagen och bytte sedan om till nått betydligt snyggare till kvällen. Programmet i skolan var nog ändå riktigt kul och nog var det ju värt det att frysa nått uta sjutton på lastbilsflaket efteråt... 
Men det bästa var nog middagen och festandet (eller vad jag nu skall kalla det) efteråt. Maten vid Moody var riktigt god, men vinet ångrar jag nog att jag tog... Man borde väl ha vetat att det är kruttorrt och inte halv sött så som vissa föredrar det... Men voi voi, nu vet jag till nästa gång! Sedan efteråt blev det då att dra sig ner en våning till Melody och släppa loss på dansgolvet. Gud vad jag har saknat att få vara ute och dansa! Jag har inte egentligen inte varit ute på stan i det syftet många gånger, men känslan är bara för underbar. Att bara låta musiken dra med en, ge blanka fanken i ifall nån står och tittar eller inte och bara få släppa loss totalt utan att behöva tänka desto mer... Det är bara så skönt. 

Sedan på lördag blev det dags för det väntade Småfolksbröllopet, där jag fick äran att agera konferencier med en mycket stilig A. Jag tänker inte nämna desto mer om det eftersom jag inte riktigt kan hitta orden till att beskriva kvällen. Men underbart vackert torde komma ganska nära i varje fall. Jag grät inte i kyrkan, men när brudgummen uppträde med en låt han snabbt skrivit ihop och under bröllopsvalsen fick man nog kämpa för att inte börja gråta riktigt ordentligt. Det var bara för fint! Kvällen var som sagt underbar och riktigt lyckad och jag var överlycklig när jag fick valsa omkring lite själv också i ett så vackert sällskap när ansvars uppgiften var över. Sedan orkade jag inte gå hem efteråt i snöyran, så jag avslutade kvällen med att lämna i J's soffa med ett lyckligt leende på läpparna och sedan sova (eller nått ditåt i varje fall) i en varm, eloriansk famn.


Varför har det då tagit så länge att skriva ihop det här då? Jo, min mana nivå har varit nånstans utom räckhåll, men nu börjar den så småningom vara på uppgång igen. Så nu när jag har läslov tänker jag först ladda upp batterierna ordentligt under några dagar innan jag börjar ta itu med alla måsten och läsandet etc. Jag har ändå "planerat" en hel del som jag tänker få gjort under läslovet, men inget som är på det sättet tungt arbete... Skall försöka ta och lappa ihop en lite smått vilsen själ, skriva på TCNS, fortsätta med alla mina andra hundrasjuttielva projekt och läsa till studenten. 



Sen vill jag också helt snabbt nämna att jag "blivit smittad" med en ny musik stil (Tack nu bara Z). Jag vet inte riktigt vad genren kallas så där officiellt, men i min värld heter det cyberpunk-musik. Här ger jag ett litet smakprov, men jag vet inte hur mycket jag vågar rekommendera eftersom jag ännu är ganska ny till genren... Men PsyBorg Corp. har fallit mig ganska bra i smak och också Eisenfunk, så där kan det finnas en början i varje fall. 

No comments:

Post a Comment