Tuesday, February 7, 2012

Random personliga texter

Vi har i några modde kurser fått skriva fritt och jag blev faktiskt ganska nöjd med dem! Så här kommer då de nu  bearbetade versionerna!

- - -

Jag är en fågel med färgglad fjäderskrud
Jag är en katt med päls svart som natten
Jag är en eldsjäl med evig glöd
Jag är en ständigt förändrande melodi
Jag är en bäck som aldrig sinar
Jag är något du inte riktigt kan förstå

- - -

Musik i vardagen

Ibland är det skönt att få låsa in sig i sin egna lilla värld. Oberoende på om världen utanför håller på att rämna, eller inte. Att få koppla i hörlurarna, sätta igång musikspelaren, höra hur någon tar den första tonen och sedan bara följa med i melodin. Då spelar det ingen roll ifall solen värmer ens rygg eller ifall kylan försöker gräva si igenom kläderna. Det spelar heller ingen roll vart benen bär en, för de hittar ändå dit man vill.

Redan när man hör de första orden är man borta. Inget tvinga en att stanna kvar, utan man kan låta kreativiteten ta en till andra världar och låta en själv bli vem eller vad som helst. Man hittar alltid på någonting. 

Slutligen, när den sista tonen dör ut har tankarna och känslorna, för tillfället, rett ut sig ur sina knutar. Äntligen är själen lugn igen.

No comments:

Post a Comment