Wednesday, February 8, 2012

I brist på annat... Why not?

Nu kommer det då ett lite mera random inlägg än en gång innan jag måste springa iväg till skolan!

Jag tänkte börja med att berätta att jag imorgon har en presentation i modde som kommer att handla om Levande rollspel! Bara som bakgrund kan jag ju nämna att jag valde ämnet för att det ligger mig så himla nära hjärtat, nästan så man kan säga att det numera är en del av det till och med. Men det som jag ville speciellt nämna om presentationen är att jag planerat att kanske ge lite extra krydda till den genom att... klä upp mig lite. Inte så där "Holy shit, wtf is with the clothes?!" - klä upp mig, men lite i varje fall. (För de insatta: Kolla bilden till vänster för att få en ledtråd)

Sedan vill jag också ge lite musik tips! Jag har nu nyligen fallit hårt för Akiko Shikatas musik. Mest nog för att den känns lagom abstrakt (eller vad jag nu skall kalla det), stilen hon har är underbar, skiftningarna är helt otroliga och hon har en variation av låtar med både högre och lägre tempo. Jag har ännu inte bekantat mig med hela hennes repertoar, men jag har redan plockat ut några låtar som ja antagligen kommer att spela sönder totalt eftersom de är så fina! De här låtarna är: http://www.youtube.com/watch?v=dRCrT27od8E&feature=related (äsch! den vägrar visa kanji tecken...), Ta Ga Tame No Sekai och Chronicle Key.

No comments:

Post a Comment