Monday, March 5, 2012

Sing a happy little working song!

Jisses vad jag känner mig arbetsam!

Jag har kommit igång med studentskrivningsläsandet och tänker nu ta i med riktigt rediga tag med resten av det. Sen har jag också börjat ta mig i kragen med föreningsstuff, så nu borde det också börja vara på rade så småningom! Ännu finns det saker och ting som ligger och väntar, men nu när jag har bra med tid och mana så borde det börja löpa riktigt smidigt.

Nu har jag dessutom skickat in fler ansökningar för olika sommararbeten och jag har gjort min universitets- och yrkeshögskoleansökan! Det blev slutligen inte jätte många ställen jag sökte till, men med tanke på att jag har ett ganska snävt intresse område är det inte så konstigt heller... I slutändan blev ställena jag ansökte till: Helsingfors Universitet (Teatervetenskap), Åbo Akademi (Literaturvetenskap), Teaterhögskolan (Dramaturgi), Aalto Universitet (Fotokonst) och Novia (Scenkonst). Ännu tänkte jag söka in till Västra Nylands Folkhögskola till Teater och Foto, men jag fattade inte riktigt hur ansökningen dit funkar, eftersom de inte satt ut exakta datum... Men det borde väl nog ordna sig!

Så är min stora plan för våren också att få en kick-start för min (blivande) roman The City Never Sleeps. Bara jag får undan lite studentskrivningar borde jag kunna helhjärtat ta itu med det och då får andra projekt också lite mer av min tid.

Utöver det kan jag ju nämna att jag var och hjälpte T&T med husbyggandet här i helgen. Nog får jag erkänna att jag mådde bra av lite fysiskt arbete och inte kan jag förstå varför folk inte tycker om att spackla! Själv tyckte jag att det var riktigt roligt faktiskt, så jag tror nog att jag kan tänka mig att spendera fler dagar med att hjälpa till om jag bara kan.... Oberoende av om jag får spackla eller inte.
Sedan på lördag kväll hade C födelsedagsfest med goth tema. Tänker inte nämna nått speciellt om kvällens spektakel, men vi var alla riktigt snygga och vi hade roligt! Jag älskade sminkningen jag gjort, även om jag ännu behöver lite övning... Jag har tyvärr inga bilder av sminkningen, men jag tar kanske och återskapar den nån kväll och tar bilder då istället!

No comments:

Post a Comment