Thursday, December 22, 2011

Julstädning och julfest

Då tar jag mig friheten att sitta och skriva medan lilla syster dammsuger hushållet! För er som tycker detta låter som en orättvis arbetsfördelning kan jag säga att jag är den som sedan skurar golvet. ;)
Men I varje fall! Idag blir det då julstädning under dagen och sedan blir det väl att fixa säg inför skolans julfest. Kom också på att det blir ju faktiskt min sista julfest i gymnasiet! Men det blir ändå inget överdrivet med tanke på klädseln, bara så där allmänt snyggt som sedan också går att använda till annat.

Igår var jag också på en snabb visit till T&T var det blev att byta julklappar. Själv hade jag ju inte tänkt på att kanske det finns fler än S som köpt nått åt mig, så det blir att införskaffa nyårsgåvor då i gengäld istället åt de andra... Men min julklappsfångst för i år innehåller än så länge:
  - En mugg
  - Två olika sorters te (Lady Grey och organiskt Rooibos)
  - En hängande ljushållare
  - Choklad
Jag vet nog egentligen vad jag får i julklapp av familjen, men det får jag nämna sedan när jag faktiskt fått den!

Sedan tycker jag nog att det är synd att vi inte har mer snö än det vi har, men nog borde man väl ändå så småningom få lite julkänsla för det.

No comments:

Post a Comment