Friday, May 18, 2012

Yo ho, yo ho, a pirate's life for me!

Då var det än en gång dags för lajv! Den här gången i sann pirat anda och Will är redan otålig på att få komma i land och utforska varje hörn av The Rude Lady. Den här gången hamnade jag också att sy lite inför lajvet, men bara en skjorta som tur. Jag är faktiskt riktigt nöjd med den, även om jag eventuellt syr in den lite i sidorna nån gång.

För att hitta tyget blev det att gå loppis runda... Förstås var det ju inte riktigt bara tyget som fastnade i handen på vägen... Förutom ett lakan i "joka-miehen-lakana-kangas" (som mommo kalla de) köpte jag också: ett läderbälte, en glasflaska, Jak and Daxter: the Precursor Legacy, Tolkiens Sagor från Midgård, Anne Rices Queen of the Damned, Johanne Hildebrants Freja: Sagan om Valhalla, knappnålar, synålar, tråd, sprättare, ett lakan till och en sån där juttu man sätter ljus och sån där doftvätska i. Det borde vara allt i varje fall...

Så var jag också till The Body Shop ett varv när jag senast var på jobb. Det var ju inte meningen att jag skulle köpa nått, men jag vet att deras produkter är bra så jag nappade med mig shampo & conditioner, tvål och läppglans nu när jag väl tog mig tid att ta mig dit. Samtidigt fixade jag ett medlemskort åt mig och fick några test-produkter och ett litet kort som säger att jag får en överasknings gåva vid nästa inköp! Det hette väl att jag skulle spara pengar inför hösten, men den här första lönen har nog försvunnit nästan helt (inte kanske så där riktigt på riktigt, men en hel del i sakta mak i varje fall), men det har varit saker som jag räknat med att jag kommer att köpa förr eller senare så... Ja, varför vänta tills man är fattig studerande?

No comments:

Post a Comment