Thursday, May 3, 2012

5 random facts

Syrran hade gjort detta, så jag kunde inte låta bli... Här kommer 5 random facts om mig då!


1. Ifall du inte riktigt vet vad du ska göra... Erbjud mig en kopp te
Jag älskar te helt enkelt. Så att erbjuda mig en varm kopp te är alltid ett säkert drag för att få mig att lugna ner mig, få mig att slappna av eller för att pigga upp mig. Vadå mirakel medicin?





2. Jag klarar mig inte utan musik
Vare sig jag är glad, sur, ledsen eller arg lyssnar jag på musik. Så man kan ganska långt läsa av min sinnesstämning på min playlist.
Jag har inte tålamod att lära mig att spela ett instrument däremot, men jag har svårt att låta bli att sjunga med ifall jag vet att jag är ensam, så sång lektioner kan vara en framtida idé.








3. Jag är en hedning
Och med tanke på hur saker och ting börjar se ut: Troligtvis en blivande (vit) häxa. Det är ju nog ännu ganska lugnt på den fronten eftersom jag inte riktigt vill, har råd eller har utrymme med att börja på med några ordetnliga "studier" ännu. Men så småningom. Det som jag främst håller på med nu är Tarot, men jag har också skaffat mig en pendel och några kraft-stenar (eller vad jag nu skall kalla dem) så så där i sakta mak börjar saker nog ta form.





4. Jag är kramig/gosig av mig
Kramig?... Nå ni förstår väl vad jag menar! Jag kanske inte alltid verkar som det men jag är nog en som tycker om kramar och jag vet nog inget mysigare än att få krypa upp (Ner? Nå ni fattar) i en varm famn och titta på film/TV-serier en fredag kväll (eller vilken annan kväll som helst för den delen).





5. Jag är nog en liten cat girl
Jag hade ingen aning om vad jag skulle ha som femte sak om mig... Så det här fick duga! Jag menar alltså att jag kan ha ganska katt-lika manér nu som då. Jag vet inte riktigt varifrån de kommer, men de är så helt enkelt. Jag vet inte riktigt vad jag skall ge för exempel heller... Men jag tycker om att bli kliad på nacken/bakom örat så torde väl duga... Jag vet inte riktigt vad det är med det, men det är min kattmynta. Sedan brukar jag ibland använda "ljudeffekter" (mjauh, nyan etc.) för att uttrycka mig istället för nått mer vanligt (hm? va?).

No comments:

Post a Comment