Thursday, March 22, 2012

A lot to update about...

Jisses vad det hänt mycket nu igen på en gång!

Förra fredags blev Ks 18årsdag firad i Eloria-stil... Nog hade vi ju riktigt roligt, men Florence Nightingale delen mitt i natten KUNDE man ju ha skippat... Men int har man ju hjärta att bara gå och lägga sig då heller (suck). Sedan blev min visit förlängd och jag lämnade i Kyrkan ända till söndag då det blev att testa lite Munchkin innan det bar av hemmåt.
När man kommer hem och sitter och tar av sig skorna får man då höra att pappa ligger PÅ SJUKHUS och har fari in med smärtor och skyhögt blodtryck! Det var nog nästan så man föll av stolen där... Som tur fick man ju höra att det inte var nått allvarligt i varje fall! När man senare i veckan var och besökte honom på sjukhuset klagande han bara på maten och att han ville hem, men de höll honom kvar i varje fall. Så han var nog frisk.

Nämnda klänning
Men ännu på söndagskvällen blev det att ta sig över gatan till grannen för att kolla in hennes butik och usch va fina kläderna där var! Vet inte vad jag skall berätta om stället, men jag kom nog hem med en studentklänning som jag tror att många kan vara avundsjuka över och en plan på att avverka mina första 150€ där på en sjukt snygg vinterjacka.

Sedan på måndag blev det krasch-landning i vardagen... Måndag och tisdag spenderades med att känna sig liten och ynklig samt att se The Fellowship of the Ring och The Two Towers för att dra upp humöret. Sedan på onsdag blev det att plocka ihop sig och skriva psykologi studentprov. Det gick nog helt ok, men där i ett skede kändes det nog som man bara borde lämna upp och försöka klara ta sig hem utan att bryta ihop... Men när det kommer till studenten går det inte att göra så, så det var bara att andas och skriva ner två svar till.
Senare blev man dock positivt överraskad när de ringde från Blossom och när jag faktiskt fick jobb därifrån! Halleluja, jag kommer att ha pengar under våren och sommaren! Med den kicken har jag också haft ork att slänga ut lite skelett ur garderoben idag under dagens lopp, men spökena där i rör jag nog inte ännu på ett tag... Det finns inte riktigt mycket som jag kan göra åt en del av dem ensam, men så småningom borde de sakerna också benas ut. Allt sinom tid!

Nu håller jag dessutom på att skapa en ny blogg för lite andra ända mål, så den länkas hit sedan när den är up-and-running!

No comments:

Post a Comment