Sunday, November 25, 2012

Larp hype

Så här såg min morgon ut idag:
  • Nästan få hjärtattack av väckarklockan klockan 10.45
  • Försöka sitta still framför datorn från klockan elva i väntan på att anmälningen till lajvet Mörka Stigars Ände börjar
  • Snabbt skriva in all info i anmälningsblanketten (Detta slank ur mig vid bot-testet: "Shit! Vad är 5 + 7?!")
  • Sitta nervöst och vänta på att få reda på vilken roll jag fått
Jag har nog aldrig varit så där söndrig på grund av nerver tidigare! Satt nästan på allvar och var rädd för att alla mina tre rollval skulle ha varit upptagna... Men så var icke fallet! Fick inte mitt första rollval, tyvärr, men är nog helt nöjd med det jag fått. Får se vad som rollskelettet bär med sig sedan!

Jag har nog försökt låta bli att vara för hypead nu efteråt, men jag har nog planer till karaktärens utseende redan nu. Blir att söka fram mitt skiss-block ännu ikväll tror jag... Får se hur mycket hon ändras ännu under tidens gång!

Var nog lite trasig en stund när jag stack mot Vöråstan, men att ha en katt som ligger i famnen och sliter lätt i mjukisbyxorna lättar nog ta mig tusan på sinnet!

No comments:

Post a Comment