Saturday, November 24, 2012

Kattsjuk

Då har man igen tid att sitta framför satorn och bloggen en stund innan man skall ut i Vasa natten. Det är spännande hur länge det tar att välja ut kläder ur klädskåpet, sminka sig och fixa håret... ännu intressantare är hur mycket tid man har över när man gör allt det i tid!

Men det är ju inte i slutändan inte så intressant att läsa eller skriva om...

Det som jag egentligen tänkte skriva om är att jag börjar bli lite kattsjuk. Varför? Jo, jag har lovat vara kattskötare i helgen och blev så förtjust i den grå inte-så-lilla pälsbollen. Vanligen brukar jag känna mig lätt obekväm med katter i min direkta närhet eftersom jag är så känslig och "rädd" (i brist på bättre ord) för att plötsligt ha klorna i huden (även om jag annars inte har nått emot dem), men med Roosa funkar det riktigt bra. Så är det så mysigt hur hon kryper tätt intill och lägger tassarna i min famn för att få uppmärksamhet fastän jag egentligen är relativt obekant för henne.

Det är synd att hon nog så småningom skall hem till sin riktiga ägare (don't ask, it's complicated)... Nå, sånt är livet.

No comments:

Post a Comment