Wednesday, October 17, 2012

Fristad i vardagen

Jag vet fortfarande inte varifrån allt kommer på min dagliga to-do-lista... Det känns på ett sätt som om jag hela tiden håller på med någo, men nu när jag tänker efter så brukar jag ju nog sitta alltid nån kväll i veckan o i princip göra ingenting... Huj vad saker ändras när man flyttar hemifrån dock! Jag har nog vuxit upp det där lilla sista nu när jag flyttat och fått ihop mina vardagsrutiner, även om jag fortfarande vill ha lördag och söndag som lätt oplanerade (ifall det inte är t.ex. lajv och dylikt då förstås).

Men fastän det var Småfolks bastu ikväll bestämde jag mig för att stanna hemma, även om bastu skulle ha gjort mirakel nu. Jga ville helt enkelt bara sitta hemma och göra diverse grejer jag kommer på. Det kändes skönare bara helt enkelt, eller nått. Dator, dusch, té, smörgås och Bublé i bakgrunden låter som en prima kväll i all sin enkelhet.

Sedan kan det ju hända att saker förändras ännu lite mer för min del ännu, men jag går inte och säger nått innan jag är säker på situationen.

No comments:

Post a Comment