Saturday, October 12, 2013

All That Jazz

Gårdagen blev nog helt mysig fastän väckningen och starten var lite vad den var... Tanken var ursprungligen att jag skulle fixa pappersh*lvetet i skick, men när en väldigt kär vän som ville ha sällskap innan hennes tåg mot Vasa skulle iväg prioriserade jag om. Det är inte alltför ofta man träffar Vasa-vänner i slut ändan så... Och nog var det skönt att springa runt halva stan och snacka en massa onödigt, vettigt och få diverse tips.

Var också helt trevligt att känna sig lite hippie när man går och kollar igenom Aurinkos urval av kläder, smycken, lampor, lådor, etc... Jag känner på mig att bara pengarna börjar så småningom trilla in blir jag nog eko-pippi igen på allvar!

Idag blir det då att "ta det lugnt" här hemma. Har lovat pojkvännen att steka plättar idag och så har jag lite styrelse arbete att fixa. Först blir det nog att sitta och mysa en stund till tilsammans med tekoppen och Ghibli Jazz (skiv versionen är bättre, men fick inte den länken att funka som den skall, morr).

Jag börjar också inse att jag nog kommer att ha att göra nu i vinter...

Till en början med jobb och det kvarvarande av styrelse uppgifter (har tänkt ta paus och lite växa till mig i nästa år nämligen). Sedan i december blir det dags för föreningens julfest, i början av januari skall jag vara med i Theatron-lajvet och i slutet på februari blir det mer lajv i formen av Twileca 3: Vallankumouksen jälkeen. Busy, busy, busy. 

No comments:

Post a Comment